neděle 28. července 2013

Tvarohové meruňkové knedlíky

Jelikož chodím na letní brigádu na vaření a ostatní věci mi nezbývá příliš času byla jsem vděčná za jeden den volna z práce, jelikož nešel proud. Žádné odpočívání však nebylo. Pustila jsem se do trhání meruněk. Doma jich byl obsypaný strom, takže jsem otrhala 35 kg. Velká úroda meruněk mě potěšila a s chutí jsem se pustila do jejich zpracování. První na řadě byly ovocné knedlíky. Loni jsme je zkoušeli z kynutého těsta, takže letos byly na řadě tvarohové. Bylo to opět moje poprvé a zvládla jsem to celkem obstojně! :)

Ingredience:
(zhruba 15 knedlíků dle velikosti meruněk)

250g měkkého polotučného tvarohu
200g polohrubé mouky
50g másla
50g cukru
1 vejce
meruňky (8-12 ks) - do knedlíku jsem dávala vždy půlku

Dejte vařit vodu. Cukru utřete s máslem dohladka a přidejte mouku, tvaroh a vejce. Vypracujte hladké těsto, které vyválejte válečkem, rozkrájejte na dílky a obalte jimi vypeckované půlky meruněk.

Tvarohové knedlíky vařte ve vroucí vodě 5 minut. Poté vyndejte a podávejte s rozehřátým máslem, moučkovým cukrem a skořicí. Můžete doplnit nastrouhaným tvrdým tvarohem, zakysanou smetanou či opraženou strouhankou. Vaši fantazii se meze nekladou! :)