čtvrtek 1. prosince 2011

Tarte au citron - citronový koláč

Nejsem milovník sladkého, pečení mě ani nijak extra nebaví a těžké recepty, které mě okouzlí vždycky zvrtám (př. Croquembouche). Takže když se mám pustit do přípravy dezertu,pečlivě zvažuji svoje schopnosti a výsledek. Popravdě nemám příliš ráda buchty na plech, preferuji radši dezerty s nápadem a pokud možno za minimum času s maximálním výsledkem.
Tarte au citron jsem objevila jen tak náhodou, když jsem si prohlížela cizí blogy, časopisy o vaření a kuchařky. Narážela jsem na něj skoro všude a tak jsem ho prostě musela zkusit! A jsem ráda, že jsem do toho šla i po těch posledních patálích s pečením. Výsledek byl překvapující. Lehký nadýchaný osvěžující koláč. Mňaam.

Ingredience:   
250g hladké mouky
125g másla
špetka soli
trochu vody (dle potřeby)

Citronová náplň:
0,5l mléka
40g mouky
75g cukru krupice
kůra a šťáva ze 2 citronu (kdo má rád kyselejší může přidat)
4 žloutky

Meringue (=sněhová pusinka)
4 bílky
40g cukru moučka
špetka soli

Máslo vyndáme z lednice, aby nám trochu povolilo a lépe se s ním pracovalo. Poté co změkne ho nakrájíme na malé kousky a smícháme s moukou, solí a začnem rukama hníst těsto. Pokud je potřeba, přilijeme trochu vlažné vody. Hotové těsto zabalíme do igelitové fólie a dáme na 30 minut do lednice.

Těsto vyválíme a vyložíme jím koláčovou formu (průměr asi 30cm), propícháme vidličkou. Na něj položíme  pečící papír na který nasypeme hrách či fazole. Je to důležité, aby se na těstu netvořili bubliny!! Poprvé jsem to tak neudělala a těsto se mi nafouklo. Dáme předpéct 10 minut do trouby předehřáté na 210°C. 

Mezitím si připravíme náplň. Mléko s nastrouhanou citrónovou kúrou přivedeme k varu postupně přimícháváme mouku a cukr. Mícháme do té doby než směs trochu zhoustne, odstavíme z plamene, necháme chvilku zchladnout a přimícháme citrónovou šťávu a žloutky.

Do předpečeného korpusu nalijeme směs a pečeme na 180°C asi 25 minut.

Z bílků trošku soli a cukru ušleháme pevný sníh, který navršíme na koláč a dáme do trouby, kterou stáhneme na 120°C na dalších 20-25 minut.