středa 11. května 2011

Restaurace El Barrio de Ángel - Praha


Původně jsem chtěla na svůj blog přidávat jen recepty, ale po včerejším zážitku Vám musím popsat svůj první "gastronomický orgasmus" :)).


Občas zabrousím na slevové stránky a pořídím nějaký kupón. Většinou na jídlo. Již na podzim jsem objevila na jednom serveru slevu na argentinskou kuchyni a velmi mě to zaujalo. Mnoho už jsem slyšela o argentinské hovězí svíčkové, takže jsem ani dlouho neváhala a koupila voucher. Dlouho ležel v polici než se našel čas k jeho využití a vhodný protějšek, který ho se mnou využije.
Správný čas nadešel včera. Do Prahy za mnou přijel bratr. Chtěla jsem mu udělat příjemný víkend v našem hlavním městě, kam se příliš často nepodívá. Program jsme měli bohatý a vrcholem toho, dle mého názoru, byla ona večeře. Na šestou hodinu večer jsem zamluvila stůl. Přišli jsme tam o něco déle. Personál nás ochotně usadil.
Při pohledu do jídelního lístku bych si vybrala i předkrm, ale jelikož jsem věděla , že nás čeká velký hlavní chod, nechala jsem si zajít chuť (při příští návštěvě si předkrm ujít rozhodně nenechám). Objednali jsme si chilské červené víno Carmenere Coleccion Privada z regionu Casablanca Valley. K hovězímu masu ideální.
Po chvíli konverzace se stůl zaplnil jídlem

Hlavní chod :
Špíz z argentinského hovězího masa, vepřové panenky, choriza a zeleniny, domácí chléb, omáčky chimichurry a habaněro

.Po necelém měsíci, kdy jsem neměla maso, už mi docela chybělo. Asi bych nemohla být vegetariánkou. Obzvláště po tom, co jsem ochutnala argentinské hovězí. Jak hovězí, tak i panenka byli propečeny středně. Na povrchu propečené, vevnitř růžové. Vložila jsem do úst první sousto a začala zlehka kousat. Maso bylo měkké a jemné. Nebylo příliš ochuceno. V tom spočívala ta úžasnost. Vychutnávali jsme pouze přirozenou chuť masa. Bylo to to nejlepší, co jsem kdy poznala. I vepřová panenka byla udělána znamenitě. Překvapením pro mě byla klobása Chorizo. Klobása pocházející ze Španělska z masa a slaniny dochucená mnoha druhy koření. Měla výraznou chuť, lehce pálivou, ale jen přiměřeně.

Špízy byly doplněny zeleninou - cuketou a paprikami a podávány s domácím chlebem a dvěmi typy omáček - chimichurry a habaněro (salsa z chilli papriček).
Složení omáčky CHIMICHURRY: čerstvé bylinky se najemno nakrájí (nebo rozemnout v hmoždíři) a smísí s ostatními přísadami - petrželkou, oreganem, bazalkou, jarní cibulkou, kořením chimichurry, olivovým olejem, vinným octem, citrónovou šťávou, česnekem, solí, pepřem.


Celková porce byla 900g pro dvě osoby. Měla jsem obavy, že to pro mě bude nadlidský úkol, ale po chvílí byl můj talíř prázdný a začal jsem pomýšlet nad dezertem.

Nakonec jsme si vybrali dva - Domácí puding se zkaramelizovaným mlékem a smažené banány, které jsou velmi tradiční pro jihoamerickou oblast.


Dezert:  Domácí puding se zkaramelizovaným mlékem


Dezert : Smažený banán 



Na závěr můžu jen říci, že jsem nikdy neodcházela tak nadšeně spokojená pomýšlejíce na to, co si vyberu při další návštěvě.