neděle 24. listopadu 2013

Můj první hovězí guláš

Chtěla jsem koupit v řeznictví líčka, která mají vždy napsané na vývěsní tabuli u vstupu, když jedu kolem. Jenže pozdě večer už byla vyprodaná, takže mi nezbylo nic jiného, než vymyslet něco nového. Nápady však nepřicházely a proto jsem vzala kus hovězího předního s tím, že z něj doma něco vymyslím. První, co jsem našla, byl guláš. Nikdy jsem ho doma nedělala, takže jsem se rozhodla je zkusit.

Ingredience:
(2 osoby)

500g hovězího předního či kližky
500g cibule
1 lžíce hladké mouky
4 lžíce sádla
2 lžičky rajčatového protlaku
2 lžičky mleté papriky
lžička kmínu
chilli paprička - nemusí být
černý mletý pepř
sůl

Cibuli oloupejte a nakrájejte na hrubo. Ve vetším hrnci ji orestujte na sádle dohněda. Trvá to zhruba 10 minut. K cibulovému základu vložte do hrnce maso a nechte ho ze všech stran zatáhnout. Zatáhnuté maso zaprašte lžící mouky a promíchejte. Osolte a opepřete

Přidejte rajčatový protlak, mletou sladkou papriku a případně chilli. Vše krátce zarestujte. Poté zalijte vodou tak, aby nebylo maso zcela ponořeno a duste na mírném plameni za občasného míchání a dolévaní vody než maso změkne - zhruba 2 hodiny. 

Podávejte s čerstvou cibulí a knedlíkem. Já zvolila karlovarský.

Omáčka by příště mohla být o něco řidší, ale i tak byl výborný