neděle 10. března 2013

Prošívaná deka

Tenhle recept mi připomíná dětství...měli jsme ji doma často a vždy jsem ji milovala. Jenže pak najednou se přestala dělat a já na ni pozapoměla. Až teď, když jsem prohrabávala kuchařky jsem uviděla Hrníčkovou kuchařku. Začala v ni listovat a na co nenarazím? Na stránce pošpiněné kakaem se zčista jasna objevila Prošívaná deka. Bylo jasné, co bude ke kafíčku po nedělním obědu.

Ingredience:
(koláčová forma, pokud budete chtít dělat na plech, dávku zdvojnásobte)

1 hrnek polohrubé mouky
1/2 hrnku cukru
1/2 hrnku mléka
1/4 hrnku oleje
3 lžíce kakaa
1-2 vejce, záleží na velikosti (já měla v lednici poslední a stačilo to)
1/2 kypřícího prášku

prošití:
1 vanička tvarohu
2 lžíce cukru
1/2 pudinkového prášku
1 vajíčko - nemusí být
kůra z citrónu

Troubu si předehřejte na 180°C. 

Všechny suché ingredience na těsto smíchejte dohromady ve větší míse. Poté přilijte olej, mléko a přidejte vajíčko. 

Formu vymažte máslem a poté vysypte polohrubou moukou. Kakaové těsto vlijte do formy.

V misce rozmíchejte tvaroh s cukrem, pudinkovým práškem, kůrou z citrónu a vajíčkem, pokud jich máte dostatek ne jako já. Pokud by tvarohová hmota byla příliš tuhá nařeďte ji mlékem. Tvarohovou náplň přendejte do zdobičky či igelitového pytlíku, kterému ustřihnete roh. Ozdobte kakaovou část. Klasická prošívaná deka by měla být zdobena křížem krážem, čím vzniknout po celé ploše kosočtverce. Avšak v mém igelitovém pytlíku se udělali najednou dvě dírky, takže jsem začala zdobit všude a výsledek taky není špatný. Vaši fantazii se meze nekladou :)

Pečte zhruba 30 minut na 180°C. Zda-li už je buchta hotová poznáte pomocí špejle či párátka.