sobota 1. prosince 2012

Bramborové knedlíky plněné uzeným

Zamilovala jsem si je ve školní jídelně. Já si vlastně na školní jídelnu z gymplu vůbec nemohu stěžovat. Více jídel mi tam zachutnalo než aby se mi znechutili, jak říkají ostatní okolo mě.

Je to taková krásná vzpomínka na gympl...vždy když byly napsané v jídelníčku, těšila jsem se na ně celý týden. A den kdy byly k obědu se to ještě stupňovalo. Pomalu jsem je jedla a vychutnávala každé sousto. Když byl talíř prázdný, šla jsem si ještě s hrdostí přidat. A to jsem nikdy obvykle nedělala, jen když byli tyhle knedlíííky...ach, to byly hezké časy :)

Ingredience:

1 kg uvařených brambor ve slupce
300 g hrubé mouky
30 g krupice
1 vajíčko
sůl

400g uzeného masa
4 velké cibule
kysané zelí
sůl

Brambory uvařte ve slupce a nechte zchladnout. Bramborové těsto dělejte jen z vychladlých brambor. Nejlepší je uvařit brambory den předem. Oloupejte a najemno nastrouhejte či namelte.

Namelte, nastrouhejte či nakrájejte uzené maso. Záleží na tom, co máte rádí. Já upřednostňuji mletí.

Cibuli oloupejte a najemno nakrájejte. Pomalu restujte do zlatava.

Bramborové těsto nesmí dlouho stát, jinak vodovatí, proto si již na sporák připravte hrnec s vodou, ve které budete knedlíky vařit a zapněte ho. Do brambor přisypte mouku, krupici a sůl (2-3 lžičky). Utvořte důlek do kterého rozklepněte vejce. Začněte  pomalu propracovávat pomocí rukou. Nejlepší je těsto zpracovávat po částech a na závěr všechny části spojit dohromady.

Z těsta si odřízněte vždy malý kousek a lehce rozválejte na placičku (výška něco mezi 0,5 až 1 cm). Doprostřed dejte lžíci uzeného masa a zabalte. Utvořte knedlík a dejte pozor, aby se nikde netrhal a jeho povrch byl hladký.

Takto připravené knedlíky dejte do vroucí vody a vařte 15-20 minut. Záleží na jejich velikosti. Nejlepší je jeden zkusit rozkrojit a podle toho rozhodnout zda jsou již uvařené.

Podávejte s kysaným zelím a navrch posypané zlatou cibulkou.