středa 18. července 2012

Hovězí na majoránce

Přestože jsem v mých kuchařských začátcích opovrhovala českou kuchyní (zdála se mi nezajímavá a nudná), zjišťuji, že skrývá veliké kouzlo a začínám ji obdivovat. Při procházení starých českých kuchařek od vyhlášených autorů jako byli M.D. Rettigová, M.Janků-Sandtnerová jsem udivena, jaké se před sto lety na našem území vařily nápaditá a lahodná jídla.

Majoránka je typickou českou bylinkou. Do doby než jsem vařila toto jídlo jsem ji znala jen jako bylinku, která se přidává do bramboráků. To je velká chyba, jelikož majoránka nabízí nezaměnitelnou chuť, výrazné aroma a měla by se více používat.





Ingredience :
(6 osob)

1kg hovězího zadního 
2 větší cibule
100 g másla
vývar
svazek majoránky (používáme pouze obrané majoránkové lístky bez větviček)
sůl
pepř

Cibuli nakrájíme na kolečka či půlkolečka. Osmahneme dozlatova v hrnci s širším dnem. Hovězí maso omyjeme, odblaníme a nakrájíme na užší nudličky. Posolíme a popepříme. Přidáme na zlatavou cibulku a krátce osmahneme. Až bude maso po všech stranách zatáhlé, zalijeme naběračkou vývaru, přidáme majoránku (pouze lístky bez větviček) a dusíme 1,5-2 hodiny za občasného přilévání vývaru. Délka dušení závisí na nakoupeném mase.   

Je-li omáčka příliš řídká, je možné ji zahustit lehce moukou.

Podáváme s karlovarským knedlíkem či opečenými škubánky.