pátek 19. dubna 2013

Jarní zeleninový salát s řízečky obalovanými v cornflakes a řeřichovým dipem

Původně jsem měla v úmyslu udělat opět zdravý zeleninový salát, tak jak to praktikuji celý týden. Jenže jsem ho chtěla vylepšit nějakým masem. A najednou mě přepadla velká chuť na řízky. Jelikož jsem nikdy nezkoušela ty obalované v cornflakes, rozhodla jsem se, že to musím zkusit. Velmi mile jsem byla překvapena, krustička byla zlatavá a hezky křupala.

Ingredience:
(2 osoby)

200g kuřecích prsou
rozdrcené cornflakes
hladký mouka
1-2 vajíčka 
olej

200g směs salátů
1 velká mrkev
1/2 salátové okurky
4 rajčata
citronová šťáva
olivový olej
sůl

Řeřichový dip:
100ml zakysané smetany
100ml jogurtu
2 lžíce majonézy
velká hrst čerstvé řeřichy
pepř
sůl

Kuřecí prsa očistěte, naklepejte a rozkrájejte na malé řízečky. Každý lehce z obou stran osolte a opepřete. Obalte nejprve klasicky jako u normálních řízků v hladké mouce, vajíčku a násladně v rozdrcených cornflakes - lehce je přitlačte na řízek, aby řádně drželi.

V pánvi si rozpalte asi 1cm vrstvu oleje a řízečky na ni z obou stran osmahněte do zlatava. Aby se řízky vevnitř dobře propekly a zároveň se nespálily je důležité je smažit na středním plameni. Bude-li sporák na maximum, řízky se spálí, bude-li však na málo, řízky se řádně neosmaží a nasáknou olejem.

Osmažené řízky osušte v ubrousku, abyste z nich dostali přebytečný olej. A nechte na talíři pomalu zchladnout. Vrhněte se do přípravy salátu.

Zeleninu omyjte. Salát dejte do mísy a přidejte k němu okurku a mrkev nastrouhanou nahrubo, rajčata nakrájená na menší kousky. Dochuťte několika lžícemi olivového oleje, citronovou šťávou a solí.

Na dip smíchejte všechny uvedené ingredience a dochuťte solí a pepřem.