neděle 15. května 2011

Slávky po námořnicku - Moules mariniere

Očekávala jsem víkendovou návštěvu od mého bratra. Většinou, když přijede jdeme do restaurace, ale tentokrát jsem mu chtěla připravit něco speciálního doma. Neměla jsem inspiraci, snažila se vymyslet něco, co by bylo rychlé, ne příliš složité, jelikož jsme měli vymyšlený rozsáhlý program, neměla jsem příliš času na vaření. A také jsem chtěla zkusit něco nového. Náhodou jsem narazila na leták Kauflandu, kde nabízeli slávky. Jakmile jsem to uviděla, začala mi to vrtat hlavou a přemýšlela jsem, jak by šli upravit. Na jednu stranu to bylo lákavé, zkusit něco nového, na druhou jsem měla mírný strach. Mušle už jsem jedla několikrát a chutnaly mi, avšak pustit se do jejich přípravy doma pro mě nebylo jednoduché rozhodnutí. Ale řekla jsem se, že za zkoušku nic nedám.

Ingredience:
(2 osoby)

500-600g slávek
2 šalotky (nebo cibule)
2 stroužky česneku
4 dcl bílého suchého vína
svazek petržele
6-7 bobkového listu
hladkolistá petrželka 
olivový olej
pepř

Postup:
Mušle omyjeme ve vodě a pomocí kartáčku odrbeme nečistoty. Mušle by měly být zavřené, pokud nejsou zkusíme na ně poklepat prstem a ony se většinou zavřou. Ty, které jsou otevřené vyhoďte. Do větší pánve vlijeme olivový olej, rozpálíme ho a vložíme najemno nakrájenou šalotku. Přihodíme stroužky česneku, které jsme jen rozmáčkli (stroužek položíme na kuchyňskou linku a zatlačíme na něj dlaní). Šalotku necháme zesklovatět.

Do zlatavé cibulky přihodíme omyté mušle, nasekanou petrželku, bobkový list a zalijeme vínem. Přiklopíme pokličkou a necháme dělat na prudkém ohni . Po cca 10 minutách odklopíme, prohodíme a necháme ještě chvíli vařit. Mušle se otevřou (ty, které se neotevřou rovnou vyhodíme). Vyndáme bobkový list, nalijeme do hlubší misky a hned podáváme. K mušlím se nejlépe hodí čerstvá bageta, kterou namáčíme do vzniklé omáčky. Není potřeba používat příbor. První slávku vybereme pomocí vidličky či prstů a používáme ji jako kleštičky.


Další variantou přílohy můžou být hranolky. Mušle s hranolkami a majonézou - Moules frites - tradiční belgická specialita.